Ce este sistemul de frânare și ce pot să îmbunătățesc?
Pe lângă inspecția tehnică periodică, obligatorie la 2 sau la 1 an, în funcție de vechimea autoturismului sau de regimul de utilizare, trebuie să faci cel puțin o vizită anuală într-un atelier auto. Conform indicațiilor din cartea tehnică a mașinii, în acest mediu specializat va fi analizat gradul de uzură pentru componente și consumabile.
Sistemul de frânare al mașinii include mai multe consumabile. În funcție de calitatea produselor, de stilul de condus și de trafic, durata de viață a acestora poate fi mai lungă sau mai scurtă. Plăcuțele și discurile de frână sunt vizibile cu ochiul liber, iar pe măsură ce se uzează îți oferă anumite semnale. Modelele mai noi de mașini au senzori de uzură, care atunci când sunt activați acționează un martor special pe afișajul bordului. În lipsa lor, o mașină cu plăcuțe sau discuri uzate produce zgomot la frânare, iar distanța dintre acționarea pedalei și oprirea propriu-zisă crește considerabil.
Reparatii sistem de franare

Anvelopele și sistemul de direcție
Anvelopele și sistemul de direcție trebuie înlocuite de la primele semne de uzură majoră. Pentru cauciucuri, există chiar o prevedere legală care te obligă să echipezi mașina cu modele speciale de iarnă, cu indicația M + S și simbolul fulgului de nea, indiferent de anotimp sau perioadă calendaristică, dacă rulezi pe suprafețe acoperite de zăpadă, gheață sau polei.
Montarea anvelopelor de sezon oferă randament superior în timpul manevrelor de accelerare, frânare și viraj, fiecare având caracteristici adaptate condițiilor de vreme sau carosabil specifice. Banda de rulare a fiecărui cauciuc trebuie verificată periodic, astfel încât să aibă suficientă adâncime și să se uzeze uniform. Orice diferență înseamnă o defecțiune la sistemul de direcție și trebuie remediată în urma unei verificări. Geometria roților este verificată de echipamente speciale, care oferă un raport detaliat cu privire la parametri.
Sursa: stirileprotv.ro